Saturday, May 10, 2008

"PUTERI UMNO KEDAH BERSEMANGAT UNTUK BANGKIT SEMULA"

Assalamualaikum........

Pada penghujung bulan lepas, Kak Bibi bersama beberapa orang rakan telah menghadiri " Program Puteri Warisan Srikandi Bangsa" anjuran Pergerakan Puteri Umno Negeri Kedah. Antara objektif program ialah bagi meniup kembali semangat perjuangan Umno dan orang Melayu kepada ahli PU3 Kedah, memandangkan Kedah jatuh ke tangan pembangkang. Walaupun kita mungkin bernasib baik, tapi bak kata bidalan ' satu dijentik, sepuluh yang rebah'. Kita turut berkongsi perasaan dengan
mereka di Kedah

Program ini telah dijalankan di Kolej Matrikulasi Kedah, Changloon.Ramai daripada kalangan kepimpinan PU3 Malaysia yang telah meluangkan masa turun bersama. Antaranya ialah KPUM YB Dato' Noraini Ahmad, YB Naib Ketua PU3 Msia, YB Bendahari PU3 Msia, YB Ketua Penerangan PU3 Msia dan barisan Exco PU3 Msia.

Di kesempatan ini,Kak Bibi nak merakamkan ucapan setinggi tahniah kepada Perg PU3 Umno Kedah, terutama kepada Ketuanya,Shahanim Mohd Yusoff, Biro Penerangan PU3 Umno Kedah dan Ketua-Ketua PU3 Bahagian di atas kejayaan program ini. Memang Kak Bibi rasa begitu terharu bercampur gembira. Apa tidaknya, hampir 1,200 orang ahli PU3 Kedah dapat dihimpunkan pada hari tersebut. Cukup seronok menatap wajah bersemangat adik-adik PU3 yang hadir.Lebih terasa, ketika bersama-sama menyanyikan
lagu Umno dan lagu Puteri Umno dalam dewan tersebut. Tidak dapat dibayangkan perasaan pada masa itu. Teruja Kak Bibi dengan semangat adik-adik PU3 dalam dewan itu.Kalau diterap, dipupuk dan dimantapkan lagi semangat Umno mereka, Kak Bibi berkeyakinan penuh pada PRU13 nanti, Negeri Kedah akan Umno rampas semula.

InsyaALLAH, yakinlah pada semangat mereka. Dan bagi Kak Bibi, sebagai salah seorang daripada barisan pengasas Perg PU3 Umno Malaysia, keyakinan dan kepercayaan kepada setiap adik-adik ahli PU3 Umno memang tidak pernah terjejas. Kak Bibi yakin Perg PU3 Umno akan menjadi satu kuasa politik baru di dalam kerangka kepimpinan Umno, di dalam perjuangan membela untung nasib bangsa Melayu di dalam negara.

Sekian dulu kali ini.

Salam Hormat dari Kak Bibi kepada seluruh ahli PU3 Umno.

No comments: